Verzenden & retourneren

BESTELLEN

De producten in onze webshop zijn gemakkelijk te bestellen. Indien u het gewenste product heeft gevonden kunt u deze toevoegen in de winkelwagen en verder winkelen of u kunt deze direct afrekenen via de button “nu kopen”. Zodra uw bestelling compleet is kunt u deze afrekenen in de online kassa. De genoemde productprijzen zijn inclusief 21% BTW. De verschillende betaalopties worden vermeld in de online kassa. Nadat de bestelling bij ons is binnen gekomen ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Heeft u nog niet kunnen vinden wat u zocht? Neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Twijfelt u over de kleur of de stof van een product? Wij sturen u graag knipstukjes van de stof op om deze thuis te bekijken. Daarnaast is het mogelijk om een afspraak te maken in de showroom bij onze leverancier.

support@valkstore.nl of 088-0246333

Heeft u een bed besteld en wilt u deze annuleren? Dit is mogelijk binnen 1 week, daarna is het bed in productie en kan het niet meer geannuleerd worden.

Wanneer u een offerte van ons heeft ontvangen, houdt u er dan rekening mee dat de prijzen eventueel kunnen wijzigen. De originele offerte vervalt binnen 6 maanden.

LEVERING

Onze producten worden binnen 5 werkdagen bij u thuis geleverd. Voor bedden en bedonderdelen (zoals matrassen en toppers) is de gemiddelde levertijd 3-5 weken. Bij bijvoorbeeld maatwerk kan het voorkomen dat een van de producten niet op voorraad of niet leverbaar zijn. Wij zullen in dit geval zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Wij brengen voor bestellingen € 4,95 verzendkosten in rekening. Bij bestellingen vanaf € 45,00 worden geen verzendkosten in rekening gebracht, tenzij anders overeengekomen is. Voor leveringen in het buitenland geldt een toeslag van € 12,95.Voor bedden, matrassen en toppers naar het buitenland zijn de verzendkosten € 25,00 euro.

Bestellingen naar de Waddeneilanden verzenden wij tot aan het depot op het vaste land. 

Voor alle giftcards ongeacht de waarde wordt er € 2,95 euro verzendkosten berekend, naar adressen buiten Nederland is dit € 5,95.


GARANTIE OP BEDDEN

Indien er onvolkomenheden ontstaan dan gelden de volgende CBM bepalingen:

  • Op klachten die binnen een jaar van aankoop worden geconstateerd, wegens fabrieksfouten, geven wij volledige garantie.
  • Binnen 2 jaar na aankoopdatum zijn 2/3de van de kosten van reparatie en/of vervanging voor onze rekening. Binnen 3 jaar is dit 1/3de deel.
  • Garantie geldt alleen, indien en mits, het artikel op de juiste wijze is gebruikt (schade door vocht en normale slijtage vallen niet onder de garantie).

GARANTIE OP FIETSEN

Standaard krijg je op alle fietsen twee jaar garantie. Als er in het eerste jaar van de garantieperiode iets stuk gaat aan je fiets doordat er sprake is van een productiefout, dan komen wij het probleem gratis aan huis repareren. Wanneer er in het tweede jaar van de garantieperiode iets defect gaat aan je fiets als gevolg van een productiefout, dan wordt dit kosteloos gerepareerd in één van onze werkplaatsen.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Wanneer er een defect aan je fiets is wat valt onder het normale gebruik en onderhoud, valt dit niet binnen de garantie. Wij vergoeden geen reparatiekosten van derden. Om je garantie te behouden is het belangrijk dat de fiets het juiste onderhoud heeft gehad. Wij adviseren om de eerste servicebeurt tussen de 5e en 6e maand na ontvangst van je fiets uit te laten voeren. Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd.

De garantie is niet geldig:

- bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud
- bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom
- bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval
- als er schade is opgetreden als gevolg van verandering door het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant
- als de schade niet tijdig wordt gemeld (binnen twee maanden)
- als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming
- bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant
- bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door verkoper gemachtigd zijn
- als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties

RETOUREN

Bent u niet tevreden met het geleverde product? U kunt hoofdkussens en dekbedden, bedlinnen, handdoeken en badjassen binnen 14 dagen na levering retourneren (met uitzondering van de bedden). Neemt u in dit geval contact op met onze support afdeling. 

support@valkstore.nl of 088-0246333

De retourzending dient aan de volgende punten te voldoen:

  • Het artikel is niet gebruikt, beslapen of beschadigd
  • Het artikel moet in de originele verpakking zitten
  • Zorg dat er duidelijk wordt aangegeven van wie het pakket afkomstig is
  • Maatwerk producten, waaronder bedden, kunnen niet geretourneerd worden (bedden)
    Indien u een bed/bedonderdelen retourneert ivm onvolkomenheden heeft u vooraf contact opgenomen met de support afdeling van Valk Store
  • Handzeep en handlotion kunnen na gebruik niet meer geretourneerd worden. 
  • Bedlinnen, handdoeken en badjassen kunnen niet geretourneerd

    of geruild worden wanneer deze uit de verpakking zijn gehaald. 

Heeft u een bed besteld en wilt u deze annuleren? Dit is mogelijk binnen 1 week, daarna is het bed in productie en kan het niet meer geannuleerd worden.

De verzendkosten voor het retourneren van een pakket zijn voor eigen rekening.

Fiets:

Het is mogelijk om uw fiets binnen 14 dagen na aankoop gratis te ruilen of te retourneren onder bepaalde voorwaarden. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je een kleine proefrit op een fiets maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. In dit geval kunt u contact opnemen via het contactformulier.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren van uw fiets?

  • Retourneren van een fiets kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Er mag hoogstens 2 kilometer op proef gereden zijn.
  • Retourneren van een onderdeel of accessoire kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop.
  • Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.
  • Bij de aankoop van een samengestelde aanbieding of een bundel product, dan kan je alleen de complete bundel aan ons retourneren.

Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:

  • Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
  • Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.