Vind hier het antwoord op de meestgestelde vragen per categorie
Algemeen
Wat is het verschil tussen Valk Store, Valk at Home en Valk Shop?
Valk at Home wordt ook wel Valk Design genoemd, zij richten zich vooral op het inrichten van hotels, maar ook andere bedrijven of particulieren. De design-producten die ze hierbij gebruiken worden verkocht in hun webshop. Valk Store is door Van der Valk Service Center opgericht en verkoopt herkenbare Van der Valk producten, die in minimaal 40% van de hotels gebruikt worden.
Hebben jullie ook lopende kortingsacties?
Bij Valk Store garanderen we altijd luxe hotelkwaliteit voor een goede prijs. Onze belangrijkste missie is om de ultieme hotelervaring voor iedereen beschikbaar te maken. Om dit te bewerkstelligen zijn er zo nu en dan kortingsacties. Een overzicht van alle lopende acties vind je op valkstore.nl. Deze hebben vaak een kortstondige looptijd en zijn van toepassing op een deel van ons assortiment.Houd onze website dus goed in de gaten.
Hoe werkt het met retourneren?
Voor veel producten is retourneren geen probleem, mits je de producten terugstuurt in de originele verpakking en staat waarin ze geleverd zijn. Je mag je aankopen binnen 30 dagen na ontvangst bij ons aanmelden voor retour. Je ontvangt dan een retourlabel. Bevestig deze op de verpakking en lever deze in bij een DPD pakketpunt. Belangrijk: De kosten voor het retourneren zijn € 4,95 euro. Wij betalen het aankoopbedrag exclusief de verzend- en betaalkosten nadat wij het pakket retour hebben ontvangen.
Hoe kan ik mij aanmelden voor proefslapen?
Wilt u graag een bed kopen maar twijfelt u nog of het bed aan uw eisen voldoet? U kunt ervoor kiezen om te gaan proefslapen in een van onze Van der Valk hotels. Via ons contactformulierof via support@valkstore.nl kunt u de aanvraag voor het proefslapen doen. Wij zullen u dan per mail meer informatie opsturen.
Wanneer u na afloop van de overnachting het bed wenst te kopen dan ontvangt u een deel van de overnachting terug in de vorm van korting op onze bedden. De korting bedraagt € 100,- en is geldig op onderstaande producten:
- het luxury bed + matras
- het luxury bed + matras + topper
- het luxury bed + gestoffeerd matras + topper + hoofdbord
Ik heb meubel x gezien in Van der Valk hotel y waar kan ik deze kopen?
Kun je het niet vinden in Valk Store? Kijk dan eens in de webshop van Valk at Home of neem contact op. Zij doen de inrichting voor veel hotels en kunnen je zeker verder helpen.
Ik heb een deel van mijn bestelling ontvangen, waar is de rest?
Wanneer een bestelling is geplaatst met meerdere producten kan het zijn dat deze vanuit verschillende leveranciers worden verstuurd en om deze reden niet tegelijk geleverd zullen worden. Je ontvangt een track entrace link voor de producten die zijn verstuurd. Zo kun je gemakkelijk en snel de bestelling volgen.
Ik heb een volle spaarkaart van Plus, Vomar etc. Waar kan ik deze inleveren?
Ik zag na afloop van mijn verblijf dat ik 5% korting kan krijgen, maar de code werkt niet in de winkelwagen
Vervelend te horen dat het niet werkt. Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn:
- De kortingscode is niet geldig: klik hier voor meer informatie over de voorwaarden en geldigheid van kortingscodes. -> link naar pagina met overzicht van alle lopende acties en voorwaarden
- De kortingscode is niet geldig op alle producten in jouw winkelmandje: sommige kortingscodes zijn beperkt geldig of alleen op geselecteerde producten. In het winkelmandje kun je zien of jouw product(en) in aanmerking komen voor de actie
- De kortingscode is verkeerd geschreven: het is belangrijk om de kortingscode exact over te nemen. De kortingscode werkt niet wanneer de code niet op de juiste manier is ingevuld. We raden je daarom aan om de kortingscode nogmaals te controleren op hoofdletters en leestekens.
Nog geen antwoord op je vraag? Neem dan contact met ons op via support@valkstore.nl
Hoe kan ik de 5% welkomstkorting inzetten?
Deze korting is 30 dagen geldig, van toepassing op bestellingen vanaf €100,- en niet geldig op afgeprijsde artikelen, in combinatie met andere acties en niet op giftcards.
Bedden
Ik heb in hotel x geslapen, is dit hetzelfde bed?
Je vindt de bedden die wij aanbieden in onze webshop in de volgende 39 Van der Valk hotels:
- Gorinchem groot
- Hoorn
- Leusden
- Vught
- Witte bergen
- Almelo - theaterhotel
- Wieringermeer
- Cuijk
- Breukelen
- Zwijndrecht
- Tiel
- Zaltbommel
- Almere
- Oostzaan
- Akersloot
- Spier
- Hardegarijp
- Hamburg
- Verviers
- Luik
- Charleroi
- Gent
- Brasschaat
- Beveren
- Drongen
- Nazareth
- Nivelles Sud
- Mechelen
- Texel
- Princeville
- De Witte Bergen
- Gilze - rijen
- Zuidbroek
- Ridderkerk
- Lelystad
- Veenendaal
- Gorinchem klein
- Delft
- Amersfoort
Wat is de levertijd van het bed op dit moment?
De gemiddelde levertijd van de bedden is momenteel 6 weken.
Is het bed ook beschikbaar in de maat … ?
Staat de maat van je keuze er niet tussen, stuur dan een mail met je wensen naar support@valkstore.nl. We adviseren je graag over de mogelijkheden.
Waar kan ik de bedden bekijken?
In 40 van der Valk hotels verspreid over NL staan de bedden die worden verkocht in onze webshop.
Daarnaast kun je altijd een nachtje komen proefslapen of een bezoek brengen aan de showroom in Tiburg. Dit is uitsluitend mogelijk op afspraak. Neem hiervoor contact met ons op via support@valkstore.nl
Zijn dit de bedden van Swiss Sense?
Sommige van onze hotels hebben een samenwerking met Swiss Sense. Dat geldt niet voor de bedden in Valk Store. Dit zijn onze eigen bedden, die we – samen met onze leverancier – hebben ontwikkeld voor alle deelnemende hotels (link naar Valk Verrast). Zo streven we elke dag weer naar de beste kwaliteit en ultiem comfort voor onze gasten, in onze hotels en nu dus ook thuis.
Zijn er knipstukjes beschikbaar om de stoffen te bekijken?
Jazeker, wij voorzien in een gratis stalenservice. Alle info hierover vind je hier.
Wat is de garantieregeling voor de bedden?
Indien er onvolkomenheden ontstaan dan gelden de volgende CBM bepalingen:
- Op klachten die binnen een jaar van aankoop worden geconstateerd, wegens fabrieksfouten, geven wij volledige garantie
- Binnen 2 jaar na aankoopdatum zijn 2/3de van de kosten van reparatie en/of vervanging voor onze rekening
- Binnen 3 jaar is dit 1/3de deel. - Garantie geldt alleen, indien en mits, het artikel op de juiste wijze is gebruikt (schade door vocht en normale slijtage vallen niet onder de garantie)
Kunnen de bedden ook geretourneerd worden?
Deze items worden speciaal besteld of op maat geproduceerd. Om die reden en/of vanwege hygiëne kunnen wij deze producten niet retour nemen.Twijfel je of iets wel of niet retour gestuurd mag worden? Neem gerust contact op!
Hoe hoog is het bed?
De pootjes zijn standaard 6 cm, maar kunnen ook besteld worden voor dezelfde prijs in 12 cm. De boxsprings zijn 30 cm hoog, de matrassen 18, de topper 10. Het complete bed is 64 cm hoog (of 70 cm bij hogere pootjes). Het hoofdbord is standaard 110 cm hoog, maar kan ook besteld worden in 90 of 120 cm. Deze steekt 10cm uit aan beide kanten van het bed, maar kan ook even breed als het bed besteld worden.
Kan het hoofdbord ook even breed als het bed?
Dat is geen probleem, wij vernemen dan graag uw ordernummer en zullen ervoor zorgen dat het hoofdbord even breed gemaakt wordt als het bed.
Is het ook mogelijk om 2x 1-persoonstopper te kiezen in de set in plaats van 1x 2-persoons topper?
Dat is geen probleem, wij vernemen dan graag uw ordernummer en zullen ervoor zorgen dat de juiste samenstelling van het bed bij u geleverd wordt met twee 1-persoons toppers.
Zijn er ook bedden beschikbaar met opslagruimte?
In onze webshop verkopen wij de bedden zoals deze ook in onze hotels te vinden zijn.
Dit zijn bedden en boxsprings zonder opslagruimte. Wel zijn er tal van andere mogelijkheden en opties om het bed geheel naar eigen wens samen te stellen. Alle mogelijkheden vind je hier.
Matrassen en toppers
Is dit matras hetzelfde als in Van der Valk hotel x?
Je vindt de matrassen die wij aanbieden in onze webshop in de volgende 39 Van der Valk hotels:
- Gorinchem groot
- Hoorn
- Leusden
- Vught
- Witte bergen
- Almelo - theaterhotel
- Wieringermeer
- Cuijk
- Breukelen
- Zwijndrecht
- Tiel
- Zaltbommel
- Almere
- Oostzaan
- Akersloot
- Spier
- Hardegarijp
- Hamburg
- Verviers
- Luik
- Charleroi
- Gent
- Brasschaat
- Beveren
- Drongen
- Nazareth
- Nivelles Sud
- Mechelen
- Texel
- Princeville
- De Witte Bergen
- Gilze - rijen
- Zuidbroek
- Ridderkerk
- Lelystad
- Veenendaal
- Gorinchem klein
- Delft
- Amersfoort
Wat is de hardheid van het matras?
Standaard zijn onze matrassen medium, maar deze zijn ook te bestellen in een extra stevige firm variant. Hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht.
Wat is de gewichtsklasse van het matras?
Wij raden onze medium matrassen aan tot 120 kilo. Vanaf 120 kilo raden wij aan om gebruik te maken van onze firmmatrassen.
Is dit matras ook te verkrijgen in een stevige variant?
Standaard zijn onze matrassen medium, maar deze zijn ook te bestellen in een extra stevige firm variant. Hier worden geen extra kosten voor in rekening gebracht.
Is het matras geschikt voor een verstelbare bodem?
Onze matrassen zijn geschikt voor verstelbare bodems
Kunnen we het matras nog retourneren?
Vanwege hygiëne kunnen wij deze producten niet retour nemen.Twijfel je of iets wel of niet retour gestuurd mag worden? Neem gerust contact op!
Is er een proefperiode voor het matras?
Wij werken niet met proefperiodes voor de matrassen. We hebben eventueel wel de mogelijkheid tot proefslapen of om de matrassen in de showroom te bekijken/testen.
Liggen de matrassen ook comfortabel zonder topper?
De matrassen liggen ook comfortabel zonder topper (mits ze niet gestoffeerd zijn). Wij raden echter wel altijd aan om voor een topper te kiezen voor extra bescherming van uw bed/matras. Gestoffeerde matrassen kunnen niet zonder topper.
Hoeveel pocketveren heeft het matras? En het firm matras?
Onze matrassen, zowel de firm variant als de medium variant.hebben 275 pocketveren per m2. Het verschil in hardheid komt vanuit het schuim dat verwerkt is in de matrassen.
Is het matras ook beschikbaar in andere maten dan worden aangeboden in de webshop?
Staat de maat van je keuze er niet tussen, stuur dan een mail met je wensen naar support@valkstore.nl. We adviseren je graag over de mogelijkheden.
Wat is de functie van een topper en is deze echt nodig?
Een topper geeft bescherming aan uw bed en matras. Daarnaast biedt het nog extra ligcomfort. Een topper is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden.
Is deze topper ook geschikt voor een verstelbare bodem?
Helaas hebben wij geen splittoppers beschikbaar in onze webshop. Om deze reden zal een 2-persoonstopper niet geschikt zijn voor een verstelbare bodem. Het is uiteraard wel mogelijk bij gebruik van twee 1-persoons toppers.
Wat is de vulling van de topper?
De topper heeft een koudschuim topper en past zeer goed op de pocketveren matrassen uit onze webshop.
Is dit dezelfde topper als in Van der Valk hotel x?
Je vindt de matrassen die wij aanbieden in onze webshop in de volgende 39 Van der Valk hotels:
- Gorinchem groot
- Hoorn
- Leusden
- Vught
- Witte bergen
- Almelo - theaterhotel
- Wieringermeer
- Cuijk
- Breukelen
- Zwijndrecht
- Tiel
- Zaltbommel
- Almere
- Oostzaan
- Akersloot
- Spier
- Hardegarijp
- Hamburg
- Verviers
- Luik
- Charleroi
- Gent
- Brasschaat
- Beveren
- Drongen
- Nazareth
- Nivelles Sud
- Mechelen
- Texel
- Princeville
- De Witte Bergen
- Gilze - rijen
- Zuidbroek
- Ridderkerk
- Lelystad
- Veenendaal
- Gorinchem klein
- Delft
- Amersfoort
Hoe lang gaat een topper mee?
Een topper kan tot 7 jaar goed blijven. Het is uiteraard wel afhankelijk hoe vaak deze gedraaid en gekeerd wordt.
Wat is de gemiddelde levertijd van een topper en matras op dit moment?
De gemiddelde levertijd van onze toppers is 3 weken.
Is deze topper geschikt voor ieder matrastype?
Onze toppers zijn geschikt voor ieder type matras.
Giftcards
Wat is de gemiddelde levertijd van een giftcard?
De gemiddelde levertijd van de Van der Valk Giftcards is 3-5 werkdagen.
Is de giftcard ook in te zetten bij Belgische hotels?
De Van der Valk Giftcards zijn in alle Van der Valk hotels in te zetten.
Waarvoor kan ik de giftcard inzetten?
De Van der Valk Giftcard kan in ieder Van der Valk hotel worden ingezet voor een overnachting, ontbijt, lunch, diner of in de bar.
Ik wil een nachtje weg cadeau geven, hebben jullie hier ook giftcards voor?
De Van der Valk Giftcard kan in ieder Van der Valk hotel worden ingezet voor een overnachting, ontbijt, lunch, diner of in de bar.
Is de giftcard ook digitaal te verkrijgen?
Het is ook mogelijk om de Van der Valk Giftcard digitaal te ontvangen. Na bestelling wordt deze de eerstvolgende werkdag verstuurd naar het opgegeven e-mailadres.
Hoofdkussens
Ik heb in Van der Valk hotel x geslapen, is dit hetzelfde hoofdkussen?
Het is voor ons lastig te controleren op welk kussen u heeft geslapen tijdens uw verblijf, omdat er per hotel meerdere hoofdkussens worden gebruikt. De hoofdkussens in onze webshop worden momenteel door de meeste hotels gebruikt en zijn van zeer goede kwaliteit. Heeft u eventueel een foto van het label, dan kunnen we controleren welk kussen dit is geweest.
Wat is het verschil in de hoofdkussens?
Kan ik het hoofdkussen nog retourneren?
De hoofdkussens kunnen geretourneerd worden mits deze niet beslapen zijn en u de originele verpakking nog heeft. Kosten voor retourneren zijn 4,95
Zijn jullie hoofdkussens geschikt voor zijslapers?
Kan ik het hoofdkussen wassen?
Dekbedden
Wat is het verschil tussen de dekbedden?
Het is soms lastig te zien wat precies het verschil is tussen de dekbedden, We hebben 4 verschillende soorten:
- Comfort 4-seizoenen dekbed: dit is een wat dunner dekbed dan de andere 3 dekbedden.
- Suite 4-seizoenen dekbed: dit is een dekbed dat erg licht en luchtig is. Dus bijna geen gewicht dat om je heen valt. Goede kwaliteit.
- Dekbed 4 seizoenen 2-delig: dit is een dekbed dat uit 2 delen bestaat; een zomerdeel en een herfstdeel. Dit kan aan elkaar worden geklikt dmv drukknopjes dan is dat samen een winterdekbed.
- Dekbed ecodown synthetisch dons: dit is een dekbed met een donsvulling. Dit is zeer goede kwaliteit en ligt in de meeste hotels. Dit dekbed “kraakt” zoals veel mensen het noemen. Dit valt erg goed om het lichaam en is iets zwaarden dan het suite dekbed. Dit dekbed ligt in de meeste hotels.
Welk dekbed ligt er in de hotels?
Het is voor ons lastig te controleren onder wel dekbed u heeft geslapen tijdens uw verblijf, omdat er per hotel meerdere dekbedden worden gebruikt. De dekbedden in onze webshop worden momenteel door de meeste hotels gebruikt en zijn van zeer goede kwaliteit. Heeft u eventueel een foto van het label, dan kunnen we controleren welk dekbed dit is geweest.
Hoe werkt het met de warmte klasse?
Warmteklasse 1 is het warmst en dikst. Warmteklasse 4 is dunner en kouder. Dus hoe lager het cijfer hoe warmer het dekbed.
Kunnen de dekbedden nog geretourneerd worden?
De dekbedden kunnen nog geretourneerd worden mits deze niet zijn beslapen en nog in de originele verpakking zitten. Kosten voor retourneren zijn 4,95 euro.
Wat is het warmste en koudste dekbed?
Warmteklasse 1 is het warmst en dikst en warmteklasse 4 is dunner en kouder. Dus hoe lager het cijfer hoe warmer het dekbed. In dit geval is dan het zomerdekbed het koudst en kan het dekbed 4 seizoenen 2-delig het warmst gemaakt worden.
Beddengoed
Is het noodzakelijk om zowel een hoeslaken als een molton om mijn matras te doen?
Een hoeslaken is noodzakelijk. Een molton is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden voor extra bescherming van uw matras en topper.
Zit er een instopstrook aan de overtrekken en hoe groot is die?
Er is een instopstrook over de gehele breedte van het dekbedovertrek.